یادداشت روز: ال‌کلاسیکو و حس شریف انتقام

 

ال‌کلاسیکو از آن دست بازی هایی است که معمولاً برنده دارد. همین مساله هم هست که باعث می شود حس انتقام جویی در آن از هر مسابقه دیگری بیشتر باشد.


 

به گزارش "ورزش سه"، در این مسابقه همواره تیمی که در آخرین تقابل بازنده بوده، با انگیزه انتقام پای به الکلاسیکوی بعدی می گذارد تا برابر دشمن دیرینه از خود اعاده حیثیت کند. بزرگترین هدف رئال در نوکمپ که باید آن را انجام دهد و شکست در خانه آن هم با 4 گل را به فراموشی بسپرد نیز همین کار است، گرفتن انتقام!

لالیگا

لیگ اسپانیا شنبه شب شاهد الکلاسیکوی شماره 172 خود است. رئال با 71 پیروزی، 3 برد بیشتر از بارسا در مجموع الکلاسیکوهای لالیگا دارد اما اختلاف ده امتیازی دو تیم در پایان هفته سی اُم شانسی برای قهرمانی پایتخت نشینان باقی نگذاشته است. شاید تکلیف لیگا تا حدود زیادی مشخص باشد اما نتیجه الکلاسیکو از هر چیزی مهمتر است، حتی قهرمانی لالیگا!

کریستیانو رونالدو

CR7 به اندازه شماره پیراهنش در لالیگا به بارسلونا گل زده است. جالب آنکه هفتمین گل لالیگایی کریستیانو در آخرین مصاف دو تیم در نوکمپ به ثمر رسیده است و همین عامل سبب شده تا زیدان روی گلزنی بهترین بازیکنش حساب بیشتری باز کند. سومین گلزن برتر تاریخ الکلاسیکو، برای آنکه تعداد گل های زده خود را به اسطوره باشگاه مادریدی یعنی دی استفانو برساند به هت تریک احتیاج دارد. کاری که تا به حال در الکلاسیکو موفق به انجامش نشده و اگر مصاف شنبه شب را برای این کار انتخاب کند، می تواند پی چی چی را نیز در پایان فصل به نام خود سند بزند، به نام CR7 (کریستیانو رونالدو)

لیونل مسی

مسی در سه الکلاسیکوی اخیر در لیگا موفق به گلزنی نشده است و اگر می خواهد ناکامی اش در الکلاسیکوهای لالیگایی که در نوکمپ برگزار شده هم به عدد سه نرسد باید پانزدهمین گلش به رئال مادرید در مصاف های لیگی را وارد دروازه شاگردان زیزو کند. البته هر اتفاقی هم در دیدار بزرگ هفته سی و یکم فصل 16-2015 بیافتد، بهترین گلزن تاریخ الکلاسیکو فوق ستاره آرژانتینی است، و فقط یک نام در صدر برترین گلزنان الکلاسیکوست: لیونل مسی.

اولین تجربه

آردا توران و الکس ویدال، تنها کسانی نیستند که برای اولین بار طعم حضور در الکلاسیکو را می چشند. اسطوره فوتبال فرانسه که حالا روی نیمکت سرمربیگری کهکشانی ها می نشنید در قامت مربی، الکلاسیکو اولی محسوب می شود. باید منتظر ماند و دید الکلاسیکو سکوی پرتاب زیزو در مربیگری خواهد بود یا این بازی او را برای همیشه از فکر تکرار افتخارات دوران بازی به عنوان سرمربی بیرون خواهد آورد. یادمان نرود، مهمترین چالش مربیان با تجربه تری چون آنجلوتی و مورینیو نیز همین مسابقه بود، جایی که کار بنیتس را هم ساخت؛ الکلاسیکو در اولین تجربه.

لوییس سوارز

سوارز اروگوئه ای این شانس را دارد تا پس از شش فصل و برای اولین بار در حضور مسی و رونالدو عنوان پی چی چی را از آن خود کند. این دلیل خوبی است تا منتظر درخشش مهاجم سرحال آبی اناری ها در الکلاسیکو باشیم. او در سه بازی، سه گل به رئالی ها زده است و به همین دلیل بی شک بهترین انتخاب برای سنت شکنی در کسب ال پی چی چی کسی نیست جز لوئیس سوارز.

یوهان کرویف 

یاد او در دل کاتالان ها همیشه زنده است اما یوهان کرویف اسطوره ای، بزرگترین غایب الکلاسیکوی پیش روست. او که پس از بازنشستگی همواره اظهارنظرهای جالبی پیش از این جدال بزرگ و حساس داشت، این بار نیست تا درباره بزرگترین بازی فصل حرفی بزند. الکلاسیکو بدون او چیزی کم داشت و به همین خاطر هم طرفداران بارسلونا قصد دارند یاد او را در این دیدار زنده نگه دارند. موزاییک برگزیده هواداران بارسا برای این بازی خاص هم خطاب به پدر فوتبالیشان است: Gràcies Johan  گراسیا یوهان!

کیلور ناواس

کاستاریکایی ها معتقدند حالا باید کاسیاس را فراموش کنید. کیلور ناواس 29 ساله با عکس العمل های خارق العاده و خیره کننده اش می تواند تا سال ها سنگربان رئال مادرید باشد. شاید به همین خاطر هم خرید دروازبان، دیگر اولویت مادریدی ها نیست. آنها تا حدود زیادی در الکلاسیکو و مقاومت برابر مثلث مرگبار MSN هم به توانایی های او دل بسته اند. به شماره یک، به کیلور ناواس.

ویروس فیفا

وقفه هایی که بازی های ملی در طی مسابقات باشگاهی ایجاد می کند به ویروس فیفا موسوم است. الکلاسیکوی شماره 172 لالیگا هم ازین ویروس در امان نماند. متئو، راموس، راکیتیچ، آلبا و ... بازیکنانی هستند که در فیفا دی اخیر با مصدومیت مواجه شدند تا شاید بازی حیثیتی بارسا-رئال را از دست بدهند. حالا چالش انریکه و زیدان این است که آنها حتی اگر به بازی گرفته شوند نتوانند کیفیت لازم را ارائه دهند چرا که پس از بازی های سنگین ملی، مبتلا هستند به ویروس فیفا!

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:32 PM | نویسنده : کیانا |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.